آزمون مدارس استعدادهای درخشان

این روزها قبولی در مدارس تیزهوشان برای بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندشان دانش آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول می‌باشد ، تبدیل به هدف و دغدغه ای برای موفقیت آنها شده است. سالانه تعداد زیادی از افراد به دلیل سطح کیفیت آموزشی بالا این مدارس و امکانات آنها متقاضی ورود به مدارس تیزهوشان می‌شوند‌. داوطلبین شرکت در آزمون‌های استعدادهای درخشان در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، درجهت کسب نمره قبولی علاوه بر تلاش و پشتکار، نیاز به برنامه ریزی و مدیریت زمان دارند. دانش آموزان می‌توانند با استفاده از منابع کمک آموزشی در کنار کتاب های درسی خود با سطح سوالات، نکات کاربردی و مطالب فراتر از کتاب‌های درسی با توجه به سطح خود و نیازشان بهره لازم را ببرند. 

شرایط ثبت نام آزمون از ششم به هفتم

 از شرایط لازم برای شرکت در ازمون مدارس استعداد درخشان، کسب نمره “خیلی خوب” در تمامی دروس نوبت دوم سال پنجم و ششم می باشد. امکان شرکت برای دانش آموزی که صرفا یک درس را “خوب” شده باشد نیز وجود دارد.

شرایط ثبت نام آزمون از نهم به دهم

اولین شرط برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم این است که دانش‌آموز ایرانی باشد دوم آنکه معدل پایه نهم بالای ۱۹ باشد و معدل پایه دهم نیز کمتر از ۱۷ نباشد. لازم به ذکر است که اتباع غیرایرانی هم امکان ثبت نام در این آزمون را با شرایط خاص دارند.

نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام در این آزمون با توجه به اطلاع‌رسانی مرکز ملی پروش استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان به نشانی azmoon.medu.ir با وارد نمودن اطلاعات دانش آموزی،انجام می‌شود.  ثبت نام داوطلب از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۶ تا ۱۴۰۱۲/۱/۲۵ امکان پذیر می باشد و دانش آموزان ۹ روز فرصت دارند تا ثبت نام خود را انجام دهند و این زمان تمدید نخواهد نشد. 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

آزمون استعدادهای درخشان پایه هفتم، ۹ صبح پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۶ و آزمون تکمیل ظرفیت دهم نیز ۹ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۷ برگزار خواهد شد.

دوره‌های آمادگی تیزهوشان نخبگان جوان

مجموعه نخبگان جون در جهت برنامه ریزی صحیح در مسیر قبولی مدارس تیزهوشان به دانش آموران در دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول یاری می‌رساند تا با مدیریت زمان و بهره‌برداری از منابع درست و دوره های کمک آموزشی، به تحصیل در مدارس دلخواه خود بپردازند.

در این دوره‌ دانش‌آموز با مفاهیمی فرارتر از کتاب ‌های درسی خود سروکار دارد، مسائل پیچیده‌‌ تری را حل می‌کند و راه حل‌های بهتری در جهت حل مسائل پیدا می‌کند. دوره‌ی تیزهوشان مخصوص مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه‌ اول است و صرفا به منظور شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نبوده و نیست. اما برای آمادگی در این آزمون‌ها، گذراندن این دوره‌ تاثیر بسزایی دارند.

دوره‌‌ی تیزهوشان برای مقاطع پنجم تا نهم، شامل چهار دوره‌‌ی کلی به صورت زیر است:

در دوره‌ی تیزهوشان (۱) هدف تقویت مهارت حل مسئله در دانش‌آموز است. همچنین در دوره‌ی تیزهوشان (۲)، (۳) و تیزهوشان علوم هدف آشنایی دانش‌آموز با سطح پیشرفته‌تری از مطالب کتاب ریاضی و علوم مقطع مربوطه می‌باشد. در تدوین محتوای آموزشی این دوره‌ها فرض بر این است که دانش‌آموز بر مطالب کتاب درسی مسلط است. برای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان، نخبگان جوان امکان شرکت در آزمون‌های شبیه ساز تیزهوشان برای پایه ششم و نهم را فراهم کرده است تا قبل از شرکت در آزمون اصلی، خود را بسنجند.

کتاب‌ آمادگی تیزهوشان ششم