خبرگزاری ایرنا: آزمون بین‌المللی چالش هوش دانشگاه کانادا در ایران برگزار شد

تهران- ایرنا- کارشناس روابط عمومی انجمن ریاضی‌دانان جوان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این انجمن “آزمون بین‌المللی چالش هوش بیور” دانشگاه واترلو کانادا را دیروز جمعه با موضوعات ریاضی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار کرد.

پروانه بسحاک با بیان این مطلب افزود: این آزمون روز جمعه ۱۷ آبان با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان برتر در سه سانس ۴۵ دقیقه‌ای برگزار شد.


وی اضافه کرد: این آزمون برای مقاطع ۵ و ۶ هر کدام ۱۲ سوال و برای پایه‌های ۷ تا ۱۰ هر کدام ۱۵ سوال بصورت تستی داشت.
کارشناس روابط عمومی انجمن ریاضی‌دانان جوان گفت: در این آزمون ۷۴۳۳ دانش‌آموز از کشورهای مختلف دنیا شرکت کرده‌اند.

بسحاک ادامه داد: انجمن ریاضی‌دانان جوان پیش از این یک آزمون پیش نیاز برای شرکت در آزمون بین‌المللی چالش هوش بیور در میان دانش‌آموزان پایه پنجم تا دهم سراسر کشور برگزار کرد که برگزیدگان آن دیروز جمعه در آزمون چالش هوش دانشگاه واترلو کانادا شرکت کردند.

وی هدف از برگزاری این آزمون را علاقمند کردن دانش آموزان به علوم ریاضی و کامپیوتر عنوان کرد.

بسحاک خاطرنشان کرد که نتایج این مسابقه ظرف یک ماه از سوی دانشگاه واترلوی کانادا مشخص خواهد شد و دانشگاه واترلوی کانادا به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این آزمون، گواهی حضور و به دانش‌آموزان برتر دیپلم افتخار می‌دهد.

به گفته این کارشناس روابط عمومی انجمن ریاضی‌دانان جوان، این انجمن در کنار فعالیت‌های خود در برگزاری آزمون‌ها و مسابقات بین‌المللی با تلاش و پیگیری فراوان به کشف و پرورش استعدادهای برگزیده می‌پردازد و با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات، مسیر رشد و شکوفایی را برای همه علاقه‌مندان به ریاضی در هر سطح و مقطعی که به انجمن بپیوندند، فراهم می‌کند.

 

 

لینک خبر: آزمون بین‌المللی چالش هوش دانشگاه کانادا در ایران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸،‏ ۱۶:۳۷       کد خبر: 83547563

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *