راهیابی دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در آزمون بین‌المللی ریاضی دانشگاه واترلوی کانادا

دانش آموز دختر کهگیلویه و بویراحمدی توانست با کسب حداکثر نمره به آزمون بین‌المللی ریاضی دانشگاه واترلوی کانادا راه یابد.

به گزارش فرازخبر، ” زهرا نیکنام ” دانش آموز مقطع دوم راهنمایی از یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد توانست با کسب نمره حداکثری به هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشگاه واترلوی کانادا با عنوان گاوس (Gauss) که برای دانش‌آموزان پایه پنجم تا هشتم برگزار می شود راه یابد.

“زهرا نیکنام ” از اهالی شهرستان کهگیلویه بوده که هم اکنون در یاسوج تحصیل می کند و امیدست در آینده شاهد موفقیت دوچندان ایشان برای سربلندی ایران باشیم.

آزمون بین‌المللی ریاضی دانشگاه واترلوی کانادا در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران توسط انجمن ریاضی‌دانان جوان ایران به عنوان نماینده این دانشگاه برگزار که بطور همزمان رقابت دانش‌آموزان در ۸۰ کشور جهان را به همراه دارد.

مرکز آموزش علوم ریاضی و رایانه دانشگاه دولتی واترلو در شهر واترلوی ایالت آنتاریو، هر ساله آزمون‌های ریاضی را در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش‌آموزان با هدف شناسایی برترین استعدادها و علاقه‌مند کردن آنها به ریاضی برگزار می‌کند.

در آزمون “گاوس”، خلاقیت، هوش و ریاضی دانش‌آموزان سنجیده می‌شود. این آزمون ۲۵ سوال در سه قسمت دارد که به ترتیب از سوالات ساده شروع می‌شوند و کم کم سخت شده و در قسمت سوم سوال‌هایی مطرح می‌شوند که دانش آموزان باید خیلی کار کرده باشند تا بتوانند به آنها پاسخ دهند.

نتایج این مسابقات که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال برگزار شد کمتر از یک ماه دیگر از سوی دانشگاه واترلوی کانادا مشخص و دانشگاه واترلوی کانادا به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این آزمون، گواهی حضور و به دانش‌آموزان برتر دیپلم افتخار می‌دهد.

انجمن ریاضی‌دانان جوان در کنار فعالیت‌های خود در برگزاری آزمون‌ها و مسابقات بین‌المللی با تلاش و پیگیری فراوان به کشف و پرورش استعدادهای برگزیده می‌پردازد و با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات، مسیر رشد و شکوفایی را برای همه علاقه‌مندان به ریاضی در هر سطح و مقطعی که به انجمن بپیوندند، فراهم می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت www.student.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۴۳۱۹۰۹۰ تماس بگیرند.

انجمن ریاضی دانان جوان از ۱۴ سال پیش تاکنون نماینده برگزار آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا است.

پذیرفته شدگان در آزمون مقدماتی می توانند در آزمون اصلی دانشگاه واترلو شرکت کنند، همچنین انجمن ریاضی دانان جوان دوره های آمادگی برای شرکت کنندگان با توجه به نتایج آزمون مقدماتی و سطح آمادگی دانش آموزان ترتیب داده است.

این آزمون با ۲۵ سوال چند گزینه ای در ۶۰ دقیقه برگزار می شود و در مجموع ۱۵۰ امتیاز دارد.

مرکز آموزش ریاضی و رایانه دانشگاه واترلو کانادا بزرگ ترین و شناخته شده ترین سازمان برای ترویج و انجام فعالیت های مرتبط با علوم ریاضی و رایانه است.

این مرکز در دانشکده ریاضی دانشگاه واترلو واقع است و در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی تاسیس شد؛ در حالیکه از دهه ۶۰ سده بیستم پایه های آن ریخته شده بود.

فرازخبر، صمیمانه این موفقیت را به ” زهرا نیکنام” ، جامعه آموزش و پرورش و خانواده محترم شان تبریک و آرزوی توفیق روزافزون از حی لایزال برای موفقیت های آینده ایشان مسآلت دارد.

 

لینک خبر: راهیابی دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در آزمون بین‌المللی ریاضی دانشگاه واترلوی کانادا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۸:۲۸       کد خبر : ۹۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *