پوشش خبری خبرگزاری افرانیوز از برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا در ایران

انجمن ریاضی‌دانان جوان به عنوان نماینده دانشگاه واترلو کانادا، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشگاه واترلو در کانادا را با عنوان «گاوس» (Gauss) برای دانش آموزان پایه پنجم تا دوازدهم برگزار می کند.

انجمن ریاضی‌دانان جوان به عنوان نماینده دانشگاه واترلو کانادا، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشگاه واترلو در کانادا را با عنوان «گاوس» (Gauss ) برای دانش آموزان پایه پنجم تا دوازدهم برگزار می کند.

داوود مولوی» دبیر انجمن ریاضی‌دانان جوان روز دوشنبه گفت: مرکز آموزش علوم ریاضی و رایانه دانشگاه دولتی واترلو در شهر واترلو ایالت آنتاریو، هرساله آزمون های ریاضی را در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان با هدف شناسایی برترین استعدادها و علاقمند کردن آنها به ریاضی برگزار می کند.

وی خاطر نشان کرد که در آزمون گاوس؛ خلاقیت، هوش و ریاضی دانش آموزان سنجیده می شود. این آزمون ۲۵ سوال در سه قسمت دارد که به ترتیب از سوالات ساده شروع می شوند و کم کم سخت شده و در قسمت سوم سوال هایی مطرح می شوند که دانش آموزان باید خیلی کار کرده باشند تا بتوانند به آنها پاسخ دهند.

به گفته مولوی، نتایج این مسابقه ظرف کمتر از یک ماه از سوی دانشگاه واترلوی کانادا مشخص خواهد شد و دانشگاه واترلو کانادا به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این آزمون، گواهی حضور و به دانش‌آموزان برتر دیپلم افتخار می دهد.

دبیر انجمن ریاضی دانان جوان خاطرنشان کرد: انجمن ریاضی دانان جوان در کنار فعالیت های خود در برگزاری آزمون ها و مسابقات بین المللی با تلاش و پیگیری فراوان به کشف و پرورش استعدادهای برگزیده می پردازد و با ارایه طیف گسترده ای از خدمات، مسیر رشد و شکوفایی را برای همه علاقمندان به ریاضی در هر سطح و مقطعی که به انجمن بپیوندند، فراهم می سازد.

مولوی خاطرنشان کرد: انجمن ریاضی‌دانان جوان، نخستین و فعال‌ترین نهاد تخصصی در آموزش ریاضی در مقطع دانش‌آموزی است که فعالیت‌های خود را از اواخر دهه ۷۰ با همکاری جمعی از برترین‌های دانشگاه‌های شهر تهران و برگزیدگان المپیادهای علمی کشور در زمینه آموزش ریاضی آغاز کرد و از جمله فعالیت‌های این انجمن می توان به برگزاری مسابقات بین‌المللی ریاضی واترلو کانادا در ایران اشاره کرد که از حدود ۱۸ سال قبل تاکنون در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود.

 

لینک خبر: برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلوی کانادا در ایران

تاریخ انتشار: ۲۵/۰۲/۱۳۹۸     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *