پوشش خبری خبرگزاری ایرنا از برگزاری آزمون ریاضی واترلوی کانادا در ایران

تهران- ایرنا- انجمن ریاضی دانان جوان به عنوان نماینده دانشگاه واترلو کانادا آزمون ریاضی این دانشگاه را برای دانش آموزان سال های هشتم و نهم برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مرکز آموزش علوم ریاضی و رایانه دانشگاه دولتی واترلو در شهر واترلو ایالت انتاریو هرساله آزمون های ریاضی را در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان با هدف شناسایی برترین استعدادها و علاقمند کردن دانش آموزان کانادایی و سراسر جهان به ریاضی در این کشور و کشورهای دیگر برگزار می کند.
این آزمون ها که در مقاطع مختلف عناوین متفاوتی دارند برای سال های هشتم و نهم به نام آزمون پاسکال مشهور هستند؛ هر چند دانش آموزان مقاطع پایین تر در صورت داشتن علاقه و گذراندن آزمون های مقدماتی می توانند در آن شرکت کنند.
انجمن ریاضی دانان جوان از۲۰ سال پیش تاکنون نماینده برگزار آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا است، این آزمون را امسال روز جمعه پیشرو (۱۱ اسفند) در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می کند.
پذیرفته شدگان در آزمون مقدماتی می توانند در آزمون اصلی دانشگاه واترلو شرکت کنند، همچنین انجمن ریاضی دانان جوان دوره های آمادگی برای شرکت کنندگان با توجه به نتایج آزمون مقدماتی و سطح آمادگی دانش آموزان ترتیب داده است.
مرکز آموزش ریاضی و رایانه دانشگاه واترلو کانادا بزرگ ترین و شناخته شده ترین سازمان برای ترویج و انجام فعالیت های مرتبط با علوم ریاضی و رایانه است.
این مرکز در دانشکده ریاضی دانشگاه واترلو واقع است و در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی تاسیس شد؛ در حالیکه از دهه ۶۰ سده بیستم پایه های آن ریخته شده بود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی این مرکز افزایش علاقمندی، لذت بخشی و کسب توانایی در علوم ریاضیات و رایانه بین دانش آموزان و علاقمندان در کانادا و سراسر جهان مهم ترین اهداف این مرکز به شمار می آیند.

لینک خبر: برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا توسط انجمن ریاضی دانان جوان

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ساعت: ۱۱:۱۰  کد خبر : ۸۲۸۴۲۹۵۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *