خبرگزاری ایرنا: مسابقات جهانی واترلو کانادا در ایران برگزار شد

تهران-ایرنا-انجمن ریاضی دانان جوان، به عنوان نماینده دانشگاه واترلو کانادا، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی فرایر،گالوا و هیپاتیا را برای دانش آموزان پایه نهم، دهم و یازدهم برگزار کرد.

«داوود مولوی» دبیر انجمن ریاضی دانان جوان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا درباره این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات که روز جمعه ۲۳ فروردین ماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، هجدهمین دوره مسابقات واترلوی کانادا است که به ترتیب آزمون فرایر برای مقطع نهم، گالوا برای مقطع دهم و هیپاتیا برای مقطع یازدهم بود.
مولوی ادامه داد: یکی از تفاوت های این مسابقه با مسابقات دوره قبلی در نوع سوالات بود که دانش آموزان در این مسابقه می بایست به صورت تشریحی به سوالات پاسخ می دادند.
وی اضافه کرد: نتایج این مسابقه طی ۲ تا ۴ هفته آینده ازسوی دانشگاه واترلوی کانادا مشخص خواهد شد و دانشگاه واترلو کانادا به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این آزمون، گواهی حضور و به دانش‌آموزان برتر، گواهی برتری و به نفرات اول، مدال اهدا می‌کند.
دبیر انجمن ریاضی دانان جوان خاطرنشان کرد: انجمن ریاضی دانان جوان در کنار فعالیت های خود در برگزاری آزمون ها و مسابقات بین المللی با تلاش و پیگیری فراوان به کشف و پرورش استعدادهای برگزیده می پردازد و با ارایه طیف گسترده ای از خدمات، مسیر رشد و شکوفایی را برای همه علاقمندان به ریاضی در هر سطح و مقطعی که به انجمن بپیوندند فراهم می سازد.
مولوی خاطرنشان کرد: انجمن ریاضی‌دانان جوان، نخستین و فعال‌ترین نهاد تخصصی در آموزش ریاضی در مقطع دانش‌آموزی است که فعالیت‌های خود را از اواخر دهه ۷۰ با همکاری جمعی از برترین‌های دانشگاه‌های شهر تهران و برگزیدگان المپیادهای علمی کشور در زمینه آموزش ریاضی آغاز کرد و از جمله فعالیت‌های این انجمن می توان به برگزاری مسابقات بین‌المللی ریاضی واترلو کانادا در ایران اشاره کرد که از حدود ۱۸ سال قبل تاکنون در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به عضویت در انجمن ریاضی دانان جوان و شرکت در مسابقات و کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های انجمن ریاضی‌دانان جوان به سایت www.student.ir مراجعه کنند و یا با تلفن روابط عمومی انجمن به شماره ۰۲۱۷۴۳۱۹۰۹۰  تماس بگیرند.

 

لینک خبر: مسابقات جهانی واترلو کانادا در ایران برگزار شد

تاریخ انتشار: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *