مسابقه بین‌المللی ریاضی گالوا

Galvaa
Evariste Galois

اواریست گالوا

Galvaa
Evariste Galois

اواریست گالوا در تاریخ ۲۵ اکتبر ۱۸۱۱ در شهر پاریس فرانسه متولد شد. این ریاضیدان فرانسوی در زمینه‌های نظریه‌ی معادلات و انتگرال‌های آبلی فعالیت داشت و در زمینه‌ی نظریه‌ی گروه گروه‌ها چنان تاثیرگذار بود که بر اثر فعالیت‌های وی، مفاهیمی مانند گروه، حلقه و میدان اهمیت پیداکردند. اثبات این مطلب که حل جبری کلی برای چند جمله‌ای های درجه‌ی ۵ و بالاتر وجود ندارد. از دستاوردهای گالوا در ریاضیات است. همچنین مسئله‌های کهن تثلیث زاویه، تربیع دایره نیز با کمک نظریات گالوا حل شدند. اواریست گالوا در تاریخ ۳۱ می ۱۸۳۲ در ۲۰ سالگی در یک دوئل به خاطر یک ماجرانه عاشقانه مجروح و کشته شد.

Galvaa
Evariste Galois

اهداف مسابقه

مسابقه بین‌المللی گالوا فرصتی را برای دانش آموزان مقطع دهم فراهم کرده تا تجربه یادگیری مهارت های حل مسئله و ارتباطی را توسعه دهد. این مسابقه به صورت تشریحی برگزار می گردد و تفکر انتقادی شرکت کنندگان را برای حل مسائل تحریک می نماید.

 

نوع مدارک اعطایی

گواهی شرکت در آزمون

گواهی شرکت در آزمون به کلیه شرکت کنندگان اعطا می شود.
این مدرک به زبان انگلیسی بوده و دارای اعتبار بین المللی است.

دیپلم افتخار

به نفرات برتر مسابقات هر پایه تحصیلی دیپلم افتخار اعطا می شود.
این مدرک به زبان انگلیسی بوده و دارای اعتبار بین المللی است.

نمای کلی مسابقه

دانش آموزان پایه دهم امکان شرکت در این مسابقه را دارند.

این مسابقه شامل ۴ سوال با پاسخ تشریحی می باشد.

استفاده از ماشین‌حساب مجاز است.

 طبق اخرین زمان اعلامی از جانب دانشگاه واترلوی کانادا، زمان آزمون ۷۵ دقیقه است.

 در هر کدام از مسابقات به دانش‌آموزی که بالاترین امتیاز بین شرکت کنندگان آن مسابقه در ایران را کسب نماید، مدال افتخار اعطا می‌گردد.

اسامی برخی از دانش‌آموزان برتر در سطح بین‌الملل به‌ صورت آنلاین در سایت دانشگاه واترلو انتشار می‌یابد.

IMAG2629

نمای کلی مسابقه

آخرین فرصت ثبت نام

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون

۱۷ فروردین  ۱۴۰۳

اعلام نتایج

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

محصولات مرتبط با مسابقه بین‌المللی گالوا

دانش‌آموزان برای آمادگی در مسابقه فرما می‌توانند از خدمات متنوع مجموعه‌ی نخبگان جوان بهره بگیرند. این خدمات عبارتند از:

دوره های پایه

اگه  میخوای نمره خوبی در آزمون های مدرسه بگیری و تسلط بهتری بر روی مفاهیم پایه کتاب درسیت داشته باشی؛ این دوره ویژه توئه. چرا که میتونی مطالب کتاب درسیت‌رو با روش‌های آموزش نوین ریاضی، خیلی کامل و با زبانی ساده، یاد بگیری. چی از این بهتر؟

دوره‌های پیشرفته

در این دوره مفاهیم به صورت پیشرفته و فراتر از مطالب کتاب درسی به شما آموزش داده میشه، اگه دنبال ارتقای سطحت در دروس پایه ریاضی هستی و میخوای از پس حل هر مسئله پیچیده‌ای بربیای؛ جای درستی اومدی! با این حال، یادت باشه این دوره‌های آموزشی، بدون تسلط بر مباحث پایه کتاب درسی، بازدهی آموزشی نداره؛ پس اگه میخوای بهترین استفاده‌رو ازشون داشته باشی، توصیه میشه تا با گذروندن دوره های پایه، آمادگی بالاتری برای شرکت در دوره‌های پیشرفته کسب کنی.

دوره‌های آمادگی آزمون گالوا

دوره های آمادگی واترلو گالوا ویژه دانش آموزان پایه دهمه و تورو برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ریاضی دانشگاه واترلو آماده میکنه. هدف از این دوره، آشنایی با سطح سوالات و میزان پیچیدگی اونهاست. آزمون گالوا تشریحیه و این دوره شامل حل نمونه سوالات سال های گذشته ، به همراه تدریس جامع و ارائه نکات کلیدی در حل مسائل، در سه سطح آسون، متوسط و پیشرفته آموزش داده میشه. 

به طور کلی مزایای این دوره‌های فوق شامل این موارده: